Felanmälan

FELANMÄLAN

Felanmälan


Felanmälan görs alltid skriftligt och i första hand till styrelsen@kroklyckan.se. Föreningen har också avtal om

felhantering med HSB (se nedan). Föreningen får betala varje gång HSB tillkallas för att felsöka eller

avhjälpa fel. Då detta kan bli kostsamt försöker vi använda HSBs felanmälan sparsamt. Kontakta styrelsen först. 


Vänligen läs också igenom dokumentet "Information för boende". Detta dokument kan ge svar på frågor och hjälp innan felanmälan. Du finner det på sidan Dokument.



Vid akuta fel efter kontorstid kontakta Securitas: 010-470 55 98.


Felanmälan till HSB


Föreningen har avtal med HSB och Securitas när det gäller fel i bostaden. Vänd dig i första hand till styrelsen innan felanmälan skickas till HSB. Sanering och ohyresbekämpning täcks av vår fastighetsförsäkring. För att göra en felanmälan via webben så fyller du i formuläret som du finner genom att klicka på länken nedan.



Felanmälan till HSB skall ej användas för:


- Sanering och ohyresbekämpning, läs mer här om hur du går tillväga.

- Problem med insida av ytterdörr samt beslag, handtag, tätningslister, lås och nycklar.

- Problem med värmepump.

Observera att HSB debiterar lägenhetsinnehavaren för åtgärden om felet hör till det som lägenhetsinnehavaren själv ansvarar för.